IPMI nie wykrywa zasilacza? Rozwiązanie nie tylko dla płyt Supermicro H13SSL-N / H13SSL-NT

| F.A.Q.Wsparcie

IPMI nie wykrywa zasilacza? Rozwiązania dla płyt Supermicro H13SSL-N / H13SSL-NT

Jeśli IPMI nie wykrywa zasilacza w płycie głównej Supermicro MBD-H13SSL-N / MBD-H13SSL-NT, możesz spróbować kilku kroków diagnostycznych:

1. Sprawdź kompatybilność zasilacza

Czy używasz zasilacza z obsługą PMBus (Power Management Bus)?
Niektóre zasilacze mogą nie wspierać monitorowania przez IPMI.

2. Sprawdź podłączenie i okablowanie

Upewnij się, że zasilacz jest dobrze osadzony w złączu płyty głównej.
Jeśli to serwer z redundantnym zasilaczem, sprawdź, czy obie jednostki są wpięte i działają poprawnie.

3. Test z innym zasilaczem

Jeśli masz dostęp do innego kompatybilnego zasilacza, podłącz go i sprawdź, czy IPMI go wykrywa.

4. Sprawdź IPMI na poziomie systemu

Jeśli chcesz użyć ipmicfg zamiast ipmitool, oto odpowiednie polecenia:

a) Sprawdzenie stanu zasilacza

ipmicfg -sdr

Poszukaj wpisów związanych z PSU lub Power Supply.

b) Reset kontrolera BMC (IPMI)

ipmicfg -r

To wykonuje tzw. cold reset IPMI.

c) Sprawdzenie logów systemowych

ipmicfg -sel list

Przeszukaj logi pod kątem błędów związanych z zasilaczem.

d) Sprawdzenie ustawień zasilania

ipmicfg -power

To pokaże aktualny status zasilania.

e) Sprawdzenie wersji firmware BMC

ipmicfg -ver

Jeśli masz starszą wersję, warto rozważyć aktualizację.

4. Zaktualizuj firmware IPMI

Sprawdź, czy masz najnowszą wersję firmware BMC/IPMI.
Możesz pobrać aktualizację ze strony Supermicro:
https://www.supermicro.com

Wskazówka dla płyt głównych Supermicro MBD-H13SSL-NT

Jeżeli masz płytę główną z firmware w wersji 01.03.03, oraz sprawdziłeś wszystkie powyższe kroki i nie pomogło.

Należy użyć firmware 01.03.08 - BMC_H13AST2600-ROT-1401MS_20241224_01.03.08_STDsp.bin, które aktualnie (30.01.2025) ma status Release candidate.

Powiązane strony:

  1. Zagrożenia związane z używaniem IPMI w publicznie dostępnych sieciach i konieczność bieżących aktualizacji - IPMI Najlepsze Praktyki
  2. Wykrywanie IPMI w sieci (nmap, IPMIView)
  3. Reset hasła IPMI
  4. Jak zresetować interfejs IPMI?
  5. Aktualizacja IPMI via WEB-GUI
  6. Nowe unikalne hasło do IPMI - BMC Unique Password
  7. Nowe wersje IPMI bez wymaganej JAVY
  8. Hasło administratora IPMI widoczne na porcie 49152
  9. IPMI - porty firewalla (Jak porty muszą być otwarte by IPMI działało poprawnie?)
  10. IPMIView dla Androida & IPMIView dla iOS & IPMIView dla Windowsa & IPMIView dla Linuksa
  11. Licencje Supermicro rozszerzające możliwości IPMI (SFT-OOB-LIC & SFT-DCMS-SINGLE & SFT-SDDC-SINGLE)
  12. Wykrywanie IPMI w sieci (nmap, IPMIView)
  13. Jak aktywować licencję SFT-OOB-LIC? (Please input the correct product key format. Click here to return)
  14. Jak aktywować licencję SFT-OOB-LIC oraz SFT-DCMS-SINGLE JSON w płytach głównych Supermicro ze starym BMC Web? SUM (Supermicro Update Manager)
  15. Jak aktywować licencję IPMI SFT-DCMS-LIC, jeśli licencja SFT-OOB-LIC jest już aktywowana i nie można jej załadować poprzez Web GUI?
  16. Jak zresetować czujnik otwarcia obudowy - Chassis Intrusion (Critical - Physical Security) Supermicro
  17. Co to jest FRU (Field Replaceable Unit)?
  18. Jak edytować informacje DMI / FRU via ipmicfg Supermicro?