Rozwiązywanie problemów z serwerem - Krok po kroku (Dlaczego serwer nie działa?)
| F.A.Q.Rozwiązywanie problemów z serwerem - Krok po kroku (Troubleshooting)
- Dlaczego serwer nie działa?
- Dlaczego serwer się nie uruchamia?
- Dlaczego nie mam obrazu?
- Dlaczego serwer piszczy?
- Dlaczego serwer nie wykrywa pamięci RAM?
- Dlaczego serwer nie trzyma ustawień BIOS?
- Pomoc techniczna - procedura
Zanim zadzwonisz na BOK sprawdź.
Aby rozwiązać problemy z systemem, zastosuj następujące procedury. Jeśli już zastosowałeś wszystkie poniższe procedury i nadal potrzebujesz pomocy, skontaktuj się niezwłocznie z Dostawcą.
Uwaga: Zawsze odłącz przewód zasilający przed dodawaniem, zmianą lub instalacją jakichkolwiek komponentów sprzętowych.
Przed włączeniem zasilania.
- Upewnij się, że nie ma zwarcia pomiędzy płytą główną, a obudową.
- Odłącz wszystkie taśmy/kable przewodowe od płyty głównej, w tym te dla klawiatury i myszy oraz sieci.
- Usuń wszystkie karty rozszerzeń.
- Zainstaluj jeden procesor (upewniając się, że jest prawidłowo osadzony) oraz jeden moduł pamięci RAM i podłącz speaker jeżeli nie jest domyślnie zainstalowany na płycie głównej. (Sprawdź również ustawienia wszystkich zworek.)
- Używaj tylko zalecanego typu baterii CMOS (CR2032) na płycie głównej, zgodnie z zaleceniami producenta. Nie instaluj baterii na płycie głównej odwrotnie, aby nie wywołać możliwej eksplozji.
Brak Zasilania
- Upewnij się, że nie ma zwarcia pomiędzy płytą główną, a obudową.
- Zweryfikuj, czy wszystkie zworki są ustawione w pozycjach domyślnych.
- Sprawdź, czy przełącznik 115V/230V na zasilaczu jest poprawnie ustawiony.
- Włącz i wyłącz przełącznik zasilania, aby przetestować system.
- Bateria na płycie głównej może być przestarzała. Sprawdź, czy wciąż dostarcza napięcie ~3VDC. Jeśli nie, zastąp ją nową (CR2032).
Brak Obrazu
- Jeśli zasilanie jest włączone, ale nie ma obrazu, usuń wszystkie karty rozszerzeń i kable.
- Wykorzystaj speaker, aby sprawdzić, czy istnieją jakiekolwiek sygnały dźwiękowe.
BIOS Beep (POST) Codes / Kody POST BIOS | ||
Beep Code / Kod błędu | Error message / Error | Description / Opis |
5 long, 2 short / 5 długich, 2 krótkie
|
Display memory read/write error / Błąd pamięci VGA | Video adapter missing or with faulty memory / Brak karty video GPU lub uszkodzona pamięć VGA |
Błędy Pamięci
- Upewnij się, że moduły DIMM są prawidłowo i w pełni zainstalowane.
- Sprawdź, czy zainstalowano moduły DIMM o różnych prędkościach i zweryfikuj, czy konfiguracja BIOS-u jest ustawiona na najwyższą prędkość używanej pamięci RAM. Zaleca się używanie tej samej prędkości pamięci RAM dla wszystkich modułów DIMM w systemie.
- Upewnij się, że używasz prawidłowego typu pamięci ECC Reg. DIMM lub ECC UDIMM (*zalecane przez producenta).
- Sprawdź, czy nie ma wadliwych modułów DIMM lub slotów, wymieniając pojedynczy moduł między dwoma slotami i zanotowując wyniki.
- Upewnij się, że wszystkie moduły pamięci są w pełni osadzone w swoich slotach. Musisz instalować moduły zgodnie z dokumentacją serwera, np. bank 1A, następnie bank 1B.
- Sprawdź pozycję przełącznika 115V/230V na zasilaczu.
- Wykorzystaj speaker, aby sprawdzić, czy istnieją jakiekolwiek sygnały dźwiękowe.
BIOS Beep (POST) Codes / Kody POST BIOS | ||
Beep Code / Kod błędu | Error message / Error | Description / Opis |
5 short, 1 long / 5 krótkich, 1 długi
|
Memory error / Błąd pamięci RAM | No memory detected in system / System nie wykrywa pamięci RAM |
1 long continuous / 1 długi, który trwa
|
System OH / Wysoka temperatura | System overheat condition / Zbyt wysoka temperatura systemu |
Utrata konfiguracji systemu / Brak ustawień BIOS
- Upewnij się, że używasz zasilacza wysokiej jakości, dobranego odpowiednio do konfiguracji. Niska jakość zasilacza może powodować utratę informacji konfiguracji CMOS.
- Bateria na twojej płycie głównej może być przestarzała. Sprawdź, czy nadal dostarcza napięcie ~3VDC. Jeśli nie, wymień ją na nową (CR2032).
- Jeśli powyższe kroki nie rozwiązują problemu z konfiguracją systemu, skontaktuj się z Dostawcą w celu naprawy.
Procedura ogólna
- Uruchom serwer w minimalnej konfiguracji (1 x CPU, 1 x MEM, 1 x PWS)
- Jeżeli powyższa rada nie rozwiązała Twojego problemu:
- podmień CPU na sprawny
- podmień pamięć RAM na sprawną
- Zmień zasilacz
Pomoc Techniczna - Procedura
Przed skontaktowaniem się z Działem Wsparcia Technicznego, proszę podjąć następujące kroki.
- Przed skontaktowaniem się z Działem Wsparcia Technicznego, proszę wykonać opisane powyższe czynności oraz spróbować wyszukać problem w sekcji „Najczęściej zadawane pytania” (FAQ) na stronie internetowej (http://www.supermicro.com/support/faqs/).
- Aktualizacje BIOS można pobrać ze strony internetowej (https://www.supermicro.com/support/resources/bios_ipmi.php?vendor=1).
- Aktualizacje firmware IPMI można pobrać ze strony internetowej (https://www.supermicro.com/support/resources/bios_ipmi.php?type=BMC)
Jeśli wciąż nie można rozwiązać problemu, podaj następujące informacje podczas kontaktu z działem wsparcia technicznego Dostawcy:
- Model serwera/płyty głównej, numer seryjny oraz numer rewizji PCB.
- Data/wersja wydania BIOS-u (można to zobaczyć na ekranie początkowym podczas pierwszego uruchomienia systemu).
- Data/wersja wydania firmware IPMI (można to zobaczyć na ekranie webgui bo zalogowaniu się do interfejsu IPMI).
- Konfiguracja systemu (HW)
- Logi z systemu oraz logi z IPMI
- Szczegółowy opis problemu oraz opis wykonanych czynności